Dominik Chmielewski – škola ruženca – ruženec svetla

ruženec biblia sdzr

Ruženec Svetla je pomerne nový, v histórii sa nemodlil. Doniesol ho Ján Pavol II., ktorý vnímal medzeru, kde chýbal opis činnosti Ježiša Krista. Ján Pavol II. vsunul ruženec svetla medzi ruženec radostný a bolestný. 

V tomto ruženci sa opisuje pôsobenie Ježiša Krista, Jeho život a to, čo urobil – už nie ako mládenec. Opisuje život Ježiša pokrsteného, ktorý na konci tajomstiev ustanovuje Eucharistiu. 

1. TAJOMSTVO – KRST V RIEKE JORDÁN

V tomto tajomstve uvažujeme nad vyplnením sa modlitby proroka Izaiáša. On volal o to, aby Boh roztrhol nebo a dal nám Spravodlivého – MESIÁŠA. Volal o Toho Mesiáša, ktorý príde a začne ohlasovať Božie kráľovstvo. Začne ohlasovať Boha, ktorý premieňa človeka, našu ľudskú úbohosť, náš život. Ježiš ohlasuje život Božieho kráľovstva.

Ježišov krst sa deje preto, aby nám ukázal, čo sa deje počas nášho krstu. 

Krstom sme si otvorili nebo a doslova sme zostali vykúpaní vo svetle Božej lásky. Toto otvorené nebo sa už nikdy nad nami nezavrie. Je celý čas nad nami. Každá Božia milosť nás ponára do Nebeskej atmosféry. 

Nad Ježišom sa otvorilo nebo a začul hlas Nebeského Otca: ,,Ty si môj milovaný Syn, v ktorom mám zaľúbenie.“ 

Našou úlohou je prežitie hlasu Nebeského Otca, keď neustále z otvoreného Neba spočíva na nás a celých nás preniká. A ten hlas znie: ,,Si mojím milovaným synom/dcérou, v tebe mám zaľúbenie.“ 

Veľa z nás si je vedomých, že sme milovaní, no veľa z nás práve nepozná tú lásku obľúbeného. Čiže lásku, ktorá k nám hovorí: ,,Páčiš sa mi, mám ťa rád, je mi s tebou dobre, rád s tebou trávim čas, veľmi rád na teba pozerám.“ Boh k nám hovorí týmto spôsobom.

Súčasne z otvoreného neba zostupuje Duch Svätý ako Holubica a spočinie na Ježišovi. A vo svätom krste tiež na nás spočinie Duch Svätý ako Holubica. Ježiš za celý svoj život nedovolil, aby z Neho odišiel Duch Svätý. Preto, od momentu krstu, keď na nás zostúpil Duch Svätý, našou úlohou je robiť všetko preto, aby sme Ho nezarmútili hriechom. Spraviť všetko pre to, aby On na nás stále spočíval, aby Jeho pomazanie prenikalo celým náš život, naše dni, všetko, čo robíme. Aby nás Jeho pomazanie sprevádzalo v rozpoznávaní duchov vo vzťahu k Bohu a k druhému človeku. 

Tajomstvo Ježišovho krstu, je tajomstvom nášho krstu a ukazuje nám, čo sa stalo, keď sme my boli pokrstení. Počas týchto desiatich Zdravasov, je našou úlohou – vierou si uvedomiť, že je nad nami otvorené nebo, a že sme vykúpaní v Božej milosti. 

2. TAJOMSTVO – SVADBA V KÁNE GALILEJSKEJ

V tomto tajomstve sme pozvaní zakúsiť prvý zázrak. Najúžasnejšie na tom je, že kľúčom k zázrakom, ktoré zjavujú slávu Boha, je Mária – Jeho Matka. Panna Mária si všíma – zbadá, že mladí nemajú víno a pobáda Ježiša, aby konal. Ona prvá vidí, čo nám chýba a robí všetko preto, aby nás priviedla k Ježišovi. 

Ústredným bodom je manželstvo. Víno je symbolom lásky, manželskej radosti, blízkosti. A keď nie je víno, to znamená, že chýba blízkosť, radosť, láska, citlivosť medzi mužom a ženou. 

Prvý zázrak bol urobený pre manželov, na prosbu Panny Márie. Ona prvá zbadala, že sa medzi manželmi niečo deje. Je to milosť pre manželov. Matka Božia zasahuje takýmto úžasným spôsobom. Ona je Matkou krásnej lásky, je neustále prítomná v každom manželstve, aby sa starala o manželskú lásku. Ona prvá zbadá, keď v manželstve niečo načne chýbať. Vtedy začne robiť všetko, aby manželov priviedla k Ježišovi a povedala: ,,Spravte všetko, čo vám povie.“ 

V tomto tajomstve si máme uvedomiť, že prvý zázrak, ktorý zjavil slávu Boha, bol zázrak spravený pre manželov na prosbu a mimoriadny zásah Márie. Toto je ten mimoriadny desiatok, v ktorom každé manželstvo prijíma milosť priateľstva s Máriou, odovzdáva Jej problémy a ťažkosti, ktoré prichádzajú a prosí Ju, aby ich priviedla k Ježišovi – aby ich naučila počúvať Ježišove slová. Ježiš dáva rady ako uzdraviť manželstvo, stačí počúvať. 

3. TAJOMSTVO – OHLASOVANIE KRÁĽOVSTVA A VÝZVA K OBRÁTENIU

V tomto tajomstve si máme uvedomiť, že Ježiš k nám hovorí mimoriadnym spôsobom: ,,Obráťte sa a verte Evanjeliu.“ 

Obrátenie je zmena v myslení. Ak zmeníme myslenie, zmeníme slová a činy. Všetko sa začína v hlave. Všetko sa začína v myslení. Diabol nás ničí falošným systémom myslenia. Falošne nás učí o Bohu, o druhom človeku, o sebe a o celom svete. Je otcom klamstva. 

Toto je tajomstvo, v ktorom mimoriadnym spôsobom prosíme Pannu Máriu, aby nás scitlivila, aby sme videli, kde máme klamný spôsob myslenia, kde sme povinní sa obrátiť, v akom mieste, čo sa týka myslenia. Najprv musíme zmeniť myslenie, aby sme sa mohli obrátiť. Máme myslením odísť z tohto sveta.

Mária nám ponúka možnosť osvetlenia nášho spôsobu myslenia, kde zle zmýšľame a kde sa máme obrátiť. 

Pri tomto tajomstve máme prosiť, aby sme odhalili falošné kódy v našom spôsobe myslenia. Máme sa obrátiť a hlásať Evanjelium. Nemôže to byť naopak – najprv obrátenie, potom pochopenie a  hlásanie Evanjelia (Evanjelium kráľovstva, víťazstva, lásky, radosti a uvedomenia si, že Ježiš je Pánom nad všetkými situáciami v našom živote) a Evanjelium musíme aj žiť. 

4. TAJOMSTVO – PREMENENIE NA HORE TÁBOR

Výzva, aby sme spolu s Ježišom vyšli na horu Tábor. Aby sme sa podobne, ako Ježiš pripravili na tú najťažšiu skúsenosť. Moment smrti. Ježiš chcel poslednýkrát zažiť Božiu lásku pred ukrižovaním, tak sa vydáva na horu Tábor. Tam sa pripravuje na smrť, utrpenie a kríž. Chcel ešte raz zažiť tajomstvo krstu a pocítiť, že je milovaným Synom. 

Pri tomto tajomstve si máme uvedomiť, že sme milované dcéry a synovia, a že Boh nás miluje celý čas. Pretože o chvíľu začne utrpenie, a bez uvedomenia si toho, že sme milovaní Bohom a Boh nás cez utrpenie netrestá, upadneme a zapochybujeme o Božej dobrote. Ježiš nás chce od toho uchrániť. Preto sa vydáva na horu Tábor, a chce zakúsiť ešte raz nekonečnú lásku Boha. 

5. USTANOVENIE EUCHARISTIE

Vstupujeme do smrti, aby sme vstali zmŕtvych. Spájame sa s Ježišom, vstupujeme do smrti, spájame sa s Jeho utrpením, aby sme sa stali obetou a Eucharistiou pre iných – sebadarovanie. V Eucharistii prežívame umučenie, smrť a zmŕtvychvstanie Pána Ježiša. 

Prenášame sa na Golgotu, kde v Eucharistii s Ježišom prežívame umučenie, smrť a zmŕtvychvstanie Pána Ježiša. A to preto, aby sme ako On – umreli pre hriech, umreli svojim slabostiam, umreli svojim chybám, aby sme odpustili všetko a takto vstali zmŕtvych s Ježišom k novému spôsobu života – plného milosti, chvály a úplného víťazstva nad hriechom, zlom a Satanom. Tajomstvo Eucharistie korunuje celý ruženec Svetla a je zavŕšením toho všetkého. 

„Nehľadaj spásu mimo Kristovu Cirkev. Nezaoberaj sa zháňaním zázrakov väčších ako zázrak Eucharistie. Drž sa ďaleko od klamnej mágie, ktorá ťa dovedie k prázdnote. Len skrze kríž, Cirkev, Evanjelium a Eucharistiu sa môžeš stať svätým.“(sv. Charbel)

Spracovala Dominika Knapová

Celú prednášku o. Dominika Chmielewskeho škola ruženca – ruženec svetla

Páčia sa Vám naše príspevky? Podporte nás!

Ďakujeme!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Organizujeme pre Vás:

2 Responses

  1. May I just say what a comfort to uncover somebody who truly knows what theyre talking about on the internet. You actually know how to bring a problem to light and make it important. More and more people should look at this and understand this side of the story. Its surprising you arent more popular because you certainly have the gift.

  2. 🔥 Cheryl is interested in you! More info: https://cutt.us/G95mP?h=9b59191f8346272cc4e3eacc3332a6b2- 🔥 píše:

    r2u2yx

Comments are closed.

Prihlásiť sa

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek

Podporte nás!

Vďaka vašim darom a príspevkom napredujeme.

SK36 0200 0000 0043 3785 0551

Podporte nás
Podporte nás