Svetová lekárska asociácia zverejnila revidovaný „Medzinárodný kódex lekárskej etiky“, ktorý je určený ako „kánon etických princípov pre členov lekárskej profesie na celom svete“. Väčšina z toho je v poriadku. Kódex napríklad uvádza, že „lekár musí poskytovať starostlivosť s maximálnou úctou k ľudskému životu a dôstojnosti a k autonómii a právam pacienta“ a že lekári nemajú mať sexuálny styk so svojimi súčasnými pacientmi.
Problematické však je, že WMA vypitvala práva na lekárske svedomie spôsobom, ktorý by prinútil lekárov zapojiť sa do intervencií a činov, ku ktorým sú morálne alebo nábožensky proti. Nerobí to očividne, ale nenápadne. Z kódexu:
29. Tento kódex predstavuje etické povinnosti lekára. V niektorých otázkach však existujú hlboké morálne dilemy, o ktorých môžu mať lekári a pacienti hlboko premyslené, ale protichodné presvedčenia.
Lekár má etickú povinnosť minimalizovať narušenie starostlivosti o pacienta. Výhradu vo svedomí lekára proti poskytnutiu akýchkoľvek zákonných lekárskych zákrokov možno uplatniť len vtedy, ak tým nie je poškodzovaný alebo diskriminovaný individuálny pacient a ak nie je ohrozené zdravie pacienta .
Lekár musí pacienta o tejto námietke a o práve pacienta poradiť sa s iným kvalifikovaným lekárom bezodkladne as úctou informovať a poskytnúť mu dostatočné informácie, aby mohol včas začať takúto konzultáciu.
Tu je problém s kurzívou. „Zákonné lekárske zákroky“ zahŕňajú úkony vedúce k životu človeka, ako je potrat a eutanázia, ako aj to, čo mnohí lekári považujú za škodlivé a/alebo trvalo znetvorujúce procedúry zmeny pohlavia (vrátane detí), ako je blokovanie puberty, mastektómia tínedžerov, rekonštrukciu tváre a odstraňovanie a pretváranie pohlavných orgánov.
Všimnite si, že kódex umožňuje lekárom odmietnuť účasť v takýchto prípadoch iba vtedy, „ak pacient nie je diskriminovaný“. No vieme ako to funguje. Odmietnutie legálneho potratu je široko kritizované ako „diskriminácia“ v bežnom prúde bioetiky, zo strany lekárskeho establišmentu, v politicky pokrokovej legislatíve a v pokrokovej kultúrnej a právnej obhajobe.
Detto, odmietnutie procedúr rodovej zmeny . Ako sme videli aj v judikatúre Spojených štátov amerických v oblasti potratov a v medzinárodnom obhajovaní potratov, „ublíženie“ alebo „ohrozenie zdravia“ sa často interpretuje tak, že zahŕňa nefyzické dôsledky , ako sú emocionálny stres, finančné výsledky a sebaúcta pacienta.
Preto ustanovenie WMA o lekárskom svedomí používa nevýrazné znenie na vypitvanie práva lekárov odmietnuť účasť na veľmi sporných a niekedy smrteľných akciách, ktoré považujú za morálne nevhodné alebo ktoré porušujú ich náboženské presvedčenie.
Kódex tiež vyžaduje, aby sa lekári aktívne postavili proti zákonom a etickým pravidlám – aké boli uzákonené na Floride a v iných štátoch – ktoré umožňujú lekárom odmietnuť účasť na zákrokoch, ktoré porušujú ich svedomie (zvýraznenie pridané):
39. Lekár by mal dodržiavať, chrániť a podporovať etické princípy tohto Kódexu. Lekár by mal pomôcť predchádzať národným alebo medzinárodným etickým, právnym, organizačným alebo regulačným požiadavkám, ktoré podkopávajú ktorúkoľvek z povinností stanovených v tomto Kódexe .
Otázka lekárskeho svedomia je teraz medzinárodnou kontroverziou. Ak sa Kódex WMA stane vymáhateľným alebo bude prijatý do zákona, vyženie to pro-life a mnoho náboženských alebo tradičných lekárov, ktorí veria Hippokratovej prísahe, z ich profesie na celom svete. Naozaj, mám podozrenie, že o to ide.
LifeNews.com Poznámka: Wesley J. Smith, JD, je špeciálny konzultant Centra pre bioetiku a kultúru a bioetický právnik, ktorý bloguje na Human Exeptionionalism.