Čo robia “drag queens” na školách?  

Alebo čo naše deti čaká ak vo voľbách zvíťazia progresívci…

Drag queen je osoba – zvyčajne muž, ktorá používa oblečenie a make-up na napodobňovanie a často zveličovanie ženských rodových znakov a rodových rolí na zábavné účely. Historicky boli drag queens zvyčajne gayovia a boli súčasťou gay kultúry.  

V apríli 2023 najväčší učiteľský zväz v Spojenom kráľovstve hlasoval za pozvanie “drag queens”, aby vystúpili na školách. Tvrdilo sa, že to pomôže spochybniť “heteronormatívnu kultúru a učebné osnovy, ktoré dominujú vo vzdelávaní.”  

Keď “drag queen” navštívi školu alebo knižnicu, aby predniesla hodinu príbehu Drag Queen (DQSH), muž prezlečený za ženu rozpráva deťom príbehy s LGBTI tematikou. Môže si s nimi spievať. Môže tancovať( s rôznym stupňom erotiky).  

Čo sa deje? 

V roku 2021 bola publikovaná akademická práca s názvom “Pedagogika drag”. Jednou z autoriek je “Lil Miss Hot Mess”, drag queen a autorka knihy pre deti The Hips on the Drag Queen Go Swish, Swish, Swish.  

Dokument vysvetľuje, že DQSH povzbudzujú deti, aby “žili čudne, zvláštne” tým, že prispievajú k “destigmatizácii (odstráneniu) hanby”. To vytvára “cestu k nápaditým, chaotickým a pravidlá porušujúcim aspektom pre deti”.   

Pre každé dieťa, ktoré sa niekedy opýtalo rodiča alebo učiteľa “prečo?” a nebolo spokojné s odpoveďou dostalo odpoveď “pretože som vám to povedal”. A tak môže drag pomôcť objasniť svojvoľnosť pravidiel. Tým, že povzbudzuje študentov, aby skúmali hranice prijateľnosti, ponúka im drag model pre účasť na vzdelávacej skúsenosti, kde je potrebné spochybňovať axiómy (výrok, o ktorého pravdivosti alebo nepravdivosti nie je napokon nič známe. Volí sa spolu s ďalšími výrokmi rovnakého druhu za základ teórie, aby sa zistilo, aké dôsledky z nich vyplývajú) a autorita nie je samozrejmosťou.  

Zmyslom DQSH je vychovať generáciu, ktorá je odhodlaná spochybňovať autoritu a ukončiť štrukturálnu nespravodlivosť (ako je “heteronormativita”), ktorá údajne hýbe západnou spoločnosťou. 

Hnutie Drag Queen Story Hour sa najlepšie chápe ako smrteľná kombinácia kritickej pedagogiky a kritickej rodovej teórie (obe odnože ideológie známej ako kritická teória).   

Kritická teória 

Kritická teória bola vytvorená skupinou akademikov so sídlom v študijnom centre založenom v Nemecku v roku 1923. Popierali existenciu akéhokoľvek transcendentného božstva, akejkoľvek absolútnej morálky alebo akejkoľvek konečnej pravdy. 

Západná spoločnosť – ako tvrdili, bola prešpikovaná nerovnosťou a nespravodlivosťou. Presadzovali ju mocné triedy, ktoré si chránili svoje postavenie manipuláciou jazyka, vedomostí a tvrdení o pravde.  

Tradičné teórie tvrdili, že sa snažili iba pochopiť pravdu. Kritickú teóriu však označili za povzbudzujúcu. Ide o hľadanie spôsobov, ako v konečnom dôsledku ukončiť všetky nerovnosti. Jediný istý spôsob ako to urobiť, je zbúrať inštitúcie spoločnosti. 

To sa nestane cez noc! Ale čo ak vypustíte vírus radikálnych pochybností? Všetky nemenné kategórie, ktoré sa predtým považovali za “zdravý rozum”, sa rozpustia. Základy spoločenskej stability sa zrútia.  

Kritická pedagogika 

Kľúčovým textom na akademickej pôde je Pedagogika utláčaných (1970) od brazílskeho aktivistu Paula Freireho. Trval na tom, že ľudia s tradičným formálnym vzdelaním (gramotnosť, čítanie, atď.) sú privilegovaní. Toto vzdelanie využívajú na ochranu svojho postavenia. 

Naproti tomu “kritická pedagogika” sa zameriava na “politickú gramotnosť” alebo “svedomitosť”. Študenti musia byť citliví k štrukturálnej nespravodlivosti utláčaných. Musia sa naučiť, ako aktívne bojovať proti útlaku. 

Kritická rodová teória 

Gender Trouble (1990) od americkej feministky Judith Butler obhajovala zrušenie akejkoľvek predstavy “normálnosti” týkajúcej sa pohlavia. Niet Boha! Nie sme stvorení ako muži a ženy! Skôr si vytvárame vlastnú identitu.  

Tí, ktorí sa považujú za “normálnych” (tj. priamych alebo “cis-rodových”), sú “privilegovaní”. LGBTI ľudia sú “utláčaní”. Budú oslobodení až vtedy, keď budú zrušené všetky kategórie “normálnych”. Naša kultúra musí byť “queer” (zvláštna). 

Vráťme sa k hodinám príbehu Drag Queen. Deti sú očarené jasným, zábavným a iskrivým predstavením. Ale základná správa je, že neexistuje žiadna normálna vec. Hranice sú rozmazané. Z detí sa formujú budúci aktivisti, ktorí budú viesť kampaň proti “útlaku heteronormativity”.  

Čo je horšie, normalizácia sexualizovanej “zábavy” ich robí zraniteľnými voči pedofilom a zneužívaniu. Mnohí trvajú na tom, že DQSH sú len trochu zábavné. Naozaj? Autori Pedagogiky drag uzatvárajú takto temne: “Zanechávame za sebou trblietavú stopu, ktorá nikdy nevyjde z koberca”. Varovali sme vás!

Zdroj: What are drag queens doing in schools? – The Christian Institute  

Preložila: Karina Katarína Budzáková

,,Boli ste zasiahnutí cunami gender (ideológie). A čo ste urobili? NIČ! Mali ste odsúdiť Gender ideológiu a neurobili ste to. Gender je devastujúca. Devastuje vedomie a srdce nášho ľudu. Mlčanie v tomto prípade, je prejav absolútneho nedostatku viery.“ 

(pápež František pri stretnutí s 250 talianskymi biskupmi v r. 2014)

Podporte aktuálne projekty – KLIKNI TU: pripravujeme pre Vás

Páčia sa Vám naše príspevky? Podporte nás!

Ďakujeme!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest

Organizujeme pre Vás:

Prihlásiť sa

Odber noviniek

Prihláste sa na odber noviniek

Podporte nás!

Vďaka vašim darom a príspevkom napredujeme.

SK36 0200 0000 0043 3785 0551

Podporte nás
Podporte nás