Eucharistia je živý chlieb, preto ňou potrebuje byť človek naplnený. Ona nás v duchovnom živote živí a privádza nás k Bohu, aby sme mohli dokráčať až ku spáse. Vieme, že Ježiš je v Eucharistii skutočne prítomný. Chlieb a víno sa prostredníctvom modlitby konsekrácie skutočne premieňajú na vzkriesené Telo a Krv nášho Pána Ježiša Krista. Avšak uvedomujeme si, kto skutočne je ten Ježiš, čo chce a čo očakáva, od tých, ktorí prijímajú Jeho Telo a Krv?
„Ja som vinič, vy ste ratolesti. Kto ostáva vo mne a ja v ňom, prináša veľa ovocia; lebo bezo mňa nemôžete nič urobiť.“ (Jn 15,5)
KÝM JE SKUTOČNE JEŽIŠ V EUCHARISTII?
„Simeon ich požehnal a Márii, jeho matke, povedal: „On je ustanovený na pád a na povstanie pre mnohých v Izraeli a na znamenie, ktorému budú odporovať, – a tvoju vlastnú dušu prenikne meč -, aby vyšlo najavo zmýšľanie mnohých sŕdc.“ (Lk 2,34-35)
Ježiš je znamením protirečenia. Je príčinou vzostupu a pádu mnohých. Prinesie smútok tým, ktorí Ho milujú, keď uvidia to, čo sa s Ním stane. Odhalí tajomstvá sŕdc.
Ježišova prítomnosť vyzýva k bezpodmienečnej odovzdanosti. Prvé slová, ktoré Ježiš vyslovil počas svojho verejného pôsobenia, boli: „Kajajte sa.“, to značí, že máme zmeniť svoje zmýšľanie, svoje plány, svoje priority, svoje túžby, lebo Božie kráľovstvo je blízko. Sám Pán zhromažďuje tých, ktorí chcú byť zhromaždení. Tí, ktorí sa odmietajú dať zhromaždiť, budú rozptýlení.
Ježiš prítomný v Eucharistii je Ten, Ktorý aj dnes veľmi zreteľne hovorí to, čo čítame na stránkach Biblie: „Kajajte sa, lebo sa priblížilo Božie kráľovstvo.“ (porov. Mt 3,2)
Ježiš sa v Eucharistii dáva svojej rodine. Jeho rodinou je každý, kto plní Božiu vôľu. (porov. Mt 12,50) Eucharistia je pre tých, ktorí robia pokánie, ktorí veria a ktorí boli pokrstení a pobirmovaní – všetci, ktorí boli začlenení do Ježišovho Tela, ktorým je Cirkev. Ak neveríme a nie sme ochotní konať pokánie najmä z ťažkých hriechov, nie sme pripravení prijať Eucharistiu.
Ak hovoríme, že v Eucharistii je prítomný Pán, vtedy musíme padnúť k Jeho nohám a pozorne počúvať, čo nám hovorí. Ak budeme pozorne počúvať Božie Slová a budeme podľa nich aj žiť, budeme spasení; inak nás čaká zatratenie.
Potrebujeme byť začlenení do Kristovho Tela a byť živení Jeho Telom i Krvou – svätou Eucharistiou. Aby sme boli spasení, musíme byť formovaní Jeho učením, ktoré k nám prichádza v učení Cirkvi.
Svätá Eucharistia nie je odmenou pre svätých. Eucharistia je vzácnym a svätým pokrmom na cestu, určený pre tých:
- ktorí sa chcú vydať na cestu
- ktorí veria a činia pokánie
- ktorí keď padnú, vyznajú svoje hriechy a opäť vstanú
- ktorí prijímajú Ježišovo učenie a chcú podľa neho aj verne žiť
KAJAJTE SA
Keď prichádzame k Eucharistii, musíme byť kajúcni. V Eucharistii prichádzame k horiacemu uhlíku, ktorý nás má očistiť. (porov. Iz 6, 6-7)
Uvedomujeme si, že nie sme hodni toho, žeby sme boli v prítomnosti niekoho, Ktorý je nesmierne Dokonalý, Svätý, Dobrý a Milujúci. Vyzlečme si veci, ktoré urážajú Pána, dajme zo seba preč špinavé rúcho hriechu, a oblečme si Ježiša Krista. Ak sa približujeme k Božej svätosti a k Eucharistii, majme na pamäti, že toho nie sme hodni, preto hovoríme modlitbu: „Nie som hoden, aby si vošiel pod moju strechu.“ Táto modlitba poukazuje na veci, ktoré v nás nie sú v poriadku a musia sa zmeniť. Znovu sa Bohu zaväzujeme, že Ho budeme počúvať a seba budeme posväcovať tým, že dovolíme Duchu Svätému, žeby v nás konal. Nemožno sa držať niečoho, čo nie je v súlade s Božou voľou.
Ježiš, Ktorý je prítomný v Eucharistii, pošle na konci vekov svojich anjelov a tí zhromaždia z Jeho kráľovstva všetky príčiny hriechu a všetkých zločincov, a hodia ich do ohnivej pece, kde bude plač a škrípanie zubami. (porov. Mt 13, 49-50)
Ak si ponechávame niektorý z hriechov, o ktorých Pán hovorí, že nás vylúčia z Božieho kráľovstva, je potrebná svätá spoveď a kajanie sa. Nie sme hodni vstúpiť do svätej Božej prítomnosti vo svätej Eucharistii, ak nie sme ochotní odvrátiť sa od svojich hriechov a konať pokánie.
Ak ostaneme spojení s Ježišom, budeme v živote prinášať ovocie. Budeme žiť dobrým plodným životom. Náš Otec nás bude vtedy orezávať, aby sme prinášali ešte viac ovocia, aby sme boli ešte viac očistení, aby ešte viac zažiarilo svetlo, dobrota a radosť Pána. Ak sa nerozhodneme byť živení Pánom, zvädneme, lebo v sebe nebudeme mať skutočný život. Nakoniec budeme úplne odrezaní a hodení do večného ohňa.
Napriek tomu, že sme nehodní, prosme Pána, aby povedal Slovo, ktoré uzdraví našu dušu. Ak v srdci túžime, žeby Pán úplne uzdravil našu dušu, aby sme boli schopní prijať plnosť Boha, budeme to mať, ale naše uzdravenie chce čas.
Z prednášky prof. Ralpha Martina – KTO je skutočne prítomný v Eucharistii?
Spracovala: Dominika Knapová
Image by Robert Cheaib from Pixabay
2% Z DANE PRE SLOVENSKÝ DOHOVOR ZA RODINU ❤️🙏🙏 Aj vďaka Vašim 2% pre Vás môžeme naďalej tvoriť bohatý duchovný program, nepretržité RUŽENCOVÉ reťaze, zaujímavé online relácie, články, dokumenty a ešte omnoho viac 🙏🙏🙏 ĎAKUJEME VÁM ❤️ Viac info ako poukázať 2% Z DANE pre Slovenský dohovor za rodinu nájdete tu: https://slovenskydohovorzarodinu.sk/2-z-dane-pre-slovensky-dohovor-za-rodinu/
3 Responses
4qx0v5
9eowyu
habuho
Comments are closed.