2% z dane pre Slovenský dohovor za rodinu

2% z dane pre Slovenský dohovor za rodinu

Drahí priatelia,

Slovenský dohovor za rodinu je občianske združenie, ktoré môže svoju činnosť rozvíjať len vďaka Vám – našim verným podporovateľom. Každé podujatie, každý projekt aj každý duchovný obsah, ktorý pre Vás pripravujeme, vzniká vďaka Vašej podpore.

Jedným z najjednoduchších spôsobov, ako nás môžete podporiť, je poukázanie 2 % z Vašich daní. Vás to nestojí ani cent navyše, no pre nás to znamená obrovskú pomoc a možnosť pokračovať v tvorbe kvalitného duchovného a hodnotového obsahu.

Vaše 2 % nám pomáhajú rásť, prinášať nové projekty a byť tu pre Vás aj naďalej.

Dôležité zmeny v 2 % – podporte vašich rodičov aj SDZR

Tento rok máte možnosť darovať až 6 % z dane. Doteraz mohli ľudia darovať 2 % (alebo 3 % pri dobrovoľníctve) zo zaplatenej dane len neziskovým organizáciám/občianskym združeniam. 

Od roku 2026 môžete ako daňovník darovať až 6 % takto:
• 2 % mame
• 2 % otcovi
• 2 % nám - Slovenskému dohovoru za rodinu (3%, ak ste boli dobrovoľník)

Ďakujeme, že stojíte pri nás 🙏

Údaje o prijímateľovi 2 %, potrebné pri vypĺňaní tlačiva

Názov: Slovenský dohovor za rodinu

IČO: 53115112

TLAČIVO K POUKÁZANIU 2% Z DANE SI MÔŽETE STIAHNUŤ TU:

POSTUP NA POUKÁZANIE 2 % Z DANE PRE ZAMESTNANCA

Vyplňte „Vyhlásenie o poukázaní 2% z dane“

15. 2. 2026 – do tohto termínu je potrebné požiadať zamestnávateľa o vykonanie ročného zúčtovania. Následne požiadajte zamestnávateľa o vystavenie „Potvrdenia o zaplatení dane“.

Je dôležité vypísať Vyhlásenie správne a úplne a sumu 2% po vypočítaní zaokrúhliť matematicky.

Ak si  v roku 2025, vykonával dobrovoľnícku činnosť v rozsahu min. 40 hodín a máš  o tom potvrdenie, môžeš venovať až 3%.

Potvrdenie o vykonaní dobrovoľníckej činnosti prikladáte k Vyhláseniu a Potvrdeniu o zaplatení dane

Všetky vypísané  podpísané tlačivá je POTREBNÉ doručiť/poslať  na daňový úrad najneskôr do 30.4.2026.

Poznámka: Zamestnanec si môže vybrať iba jedného prijímateľa, ktorému daruje svoje 2 %. Výška darovanej sumy predstavuje minimálne 3 €.

POSTUP NA POUKÁZANIE 2 % Z DANE PRE FYZICKÚ OSOBU, KTORÁ SI DAŇOVÉ PRIZNANIE PODÁVA SAMA

Fyzická osoba podáva daňové priznanie typu A alebo B. Priamo v tomto tlačive uvedie údaje o prijímateľovi 2 % a výške poukázanej sumy.

31. 3. 2026 – posledný termín podania daňového priznania na príslušný daňový úrad (v mieste bydliska) a termín zaplatenia daňovej povinnosti.

Poznámka: Fyzická osoba si môže vybrať len jedného prijímateľa, ktorému daruje svoje 2 %. Výška darovanej sumy predstavuje minimálne 3 €.

POSTUP NA POUKÁZANIE 1 % (2 %) Z DANE PRE PRÁVNICKÚ OSOBU

Právnická osoba (firma) vyplní údaje o prijímateľovi 1 % (2 %) a výške poukázanej sumy priamo v daňovom priznaní.

2 % z dane môže poukázať právnická osoba (firma) v prípade, že počas roka 2023 až do termínu na podanie DP poskytla finančný dar vo výške min. 0,5 % z dane na verejnoprospešný účel (napr. nášmu OZ alebo inej organizácii).

31. 3. 2026 – posledný termín podania daňového priznania na príslušný daňový úrad v mieste sídla spoločnosti a termín zaplatenia daňovej povinnosti (pokiaľ nie je schválené daňovým úradom inak).

Poznámka: Právnická osoba má možnosť vybrať si až troch prijímateľov, ktorým sa rozhodla takouto formou pomôcť. Výška darovanej sumy pre jedného prijímateľa predstavuje minimálne 8 €.

Podporte aktuálne projekty - KLIKNI TU: pripravujeme pre Vás

Páčia sa Vám naše príspevky? Podporte nás!

Mohlo by vás zaujímať:

Rejoining the server...

Rejoin failed... trying again in seconds.

Failed to rejoin.
Please retry or reload the page.

The session has been paused by the server.

Failed to resume the session.
Please retry or reload the page.