Reklama Audi vraj sexualizovala dievčatko, zmazali ju. Medzitým slávne 11-ročné deti tancujú v gaybaroch

KOMENTÁR Dievčatko s banánom vo „frajerskej“ póze opreté o prednú masku auta. To je podľa mnohých kritikov záber tak presiaknutý sexualizáciou detí, že ho musela spoločnosť Audi zo svojich oficiálnych kanálov stiahnuť a ospravedlniť sa. Kiež by bola naša spoločnosť tak citlivá aj v momentoch, kedy rádovo alarmujúcejším spôsobom využívajú deti LGBT a gender nadšenci. Ale holt, politická korektnosť ohýba chrbty vskutku bravúrne.

Jeden z najznámejších výrobcov automobilov na svete, nemecká spoločnosť Audi, sa stala v súvislosti so svojou novou reklamou na svoj športový model RS4 terčom masívnej vlny kritiky.

Vidno na nej blonďavé dievčatko oblečené v šatách a riflovej bunde zhruba v predškolskom veku, ako opreté o prednú masku luxusného červeného vozidla konzumuje banán.

Nesúhlasné stanoviská k tomuto záberu sa niesli v rôznych rovinách, napríklad v bezpečnostnej, nakoľko takto stojace dievčatko vraj vodič nevidí, no dominovala tá o údajnom sexuálnom podtóne.

Falický symbol, provokatívna póza

Britský verejnoprávny vysielateľ BBC cituje odozvy, podľa ktorých je postoj dieťaťa v reklame „provokatívny“ alebo sexuálne podnetný, nakoľko banány a rýchle autá sú údajne vnímané ako symbol mužskej žiadostivosti.

„Obrázok dieťaťa s banánom v ústach a rýchle auto – úplne zlé v každom ohľade,“ možno sa dočítať. Iný používateľ sociálnej siete Twitter zas zdôrazňuje, že banán je „symbol penisu“ a ironicky dodáva, že je to „super“.

„Poďme si to zhrnúť: Červená=erotika, športové vozidlo=náhrada za potenciu, minisukňa=sexepíl, banán=symbol penisu. Ale samozrejme, je to len náhoda,“ uvádza ďalší komentujúci.

Výrobca sa musel kajať

Automobilka Audi na tieto podnety reagovala tak, že sa ospravedlnila a uvedený reklamný obrázok stiahla. Zároveň všetkých upozornila, že tento „necitlivý záber“ už v budúcnosti používať nebude.

Hoci nemusia byť výčitky tohto druhu úplne mimo misu a viac svetla by do prípadu prinieslo až vyjadrenie konkrétneho marketéra, zatiaľ platí, že hľadanie sexualizácie v tejto reklame je skôr silené a pre niektorých možno až šialené.

V každom prípade, spoločenský tlak na sociálnych sieťach a masívna medializácia prípadu dostali obrovskú automobilku do defenzívnej pozície a tá sa musela ospravedlniť za niečo, čo možno ani nechcela urobiť a neurobila.

Hoci psi štekajú, tu ide LGBT karavána ďalej

To najbizarnejšie na tomto prípade ale nie je akýsi prehnaný kolektívny obranný reflex, ktorý môže byť pri deťoch na mieste, ale ten fakt, pri akých iných prípadoch sexualizácie detí, súvisiacej najmä s LGBT komunitou, spoločnosť alebo jej kľúčová časť, ostáva pasívna. Stačí spomenúť dva príklady, ktoré si mienkotvorné médiá takmer nevšimli:

V Spojených štátoch napríklad pôsobí 13-ročný aktivista Desmond Napoles. Už pred niekoľkými rokmi, pred pubertou, vyhlasoval, že je homosexuál a prezlečený za ženu sa fotí na sociálne siete, kde ho sledujú stovky tisíc ľudí.

Desmond stál na čele LGBT pochodov a dokonca ako 11-ročný vystupoval v newyorskom gaybare, kde mu návštevníci podniku dávali peniaze, podobne ako striptérkam či tanečniciam pri tyči.

Spomenúť možno aj kanadského chlapca pod prezývkou Queen Lactacia, ktorý je považovaný za najprominentnejšiu kanadskú drag osobnosť. Rozruch vyvolala najmä jeho fotografia, na ktorej ako 10-ročný pózoval s nahým víťazom programu RuPaul’s Drag Race, ktorého genitálie zakrývala len časť látky.

V duchu pavedeckej gender ideológie a LGBT naratívov deti na Západe tiež vystavujú teóriám o tom, že pohlavie je záležitosťou vnútorných pocitov, učia ich o análnom sexe a do škôlok a knižníc púšťajú výstredne oblečených a namaľovaných transexuálov, aby ratolestiam čítali rozprávky.

Dvojaký kilometer?

Hoci ide o tak očividné prípady sexualizácie detí, že sa o nich pri priemernej príčetnosti pochybovať nedá a dievčatko z reklamy na Audi je v porovnaní s nimi svätý obrázok z katolíckeho spevníka, sú len málokedy masovo spochybňované.

Mienkotvorné médiá, ak nepíšu oslavné ódy, väčšinou strkajú hlavu do piesku, politici či bežní jednotlivci sa buď autocenzurujú, alebo sa na pochode postavia rovno vedľa Desmonda a korporácie vynakladajú milióny na propagáciu dúhových nápadov.

Až sa zdá, že problémom nie je samotná sexualizácia detí, ale to, v akom kontexte sa objavuje. A pokiaľ je tento kontext politicky korektný, sitom prejde podstatne ľahšie. Ak sa už nejaká kritika objaví, celková trajektória smerom k svetlým progresívnym zajtrajškom ostáva nezmenená.

Nie, že by toto pokrytectvo na Západe a už aj u nás niekoho prekvapovalo, ale žiada sa skonštatovať, že spoločnosť, ktorá sa rozhorčuje nad dievčatkom s banánom opretým o auto a bez patričných konzekvencií nechá 11-ročného travesty chlapca vystupovať v gaybare, je skutočne zvláštna spoločnosť.

— Tomáš Dugovič

Zdroj: https://dennikslovensko.sk/52543/reklama-audi-vraj-sexualizovala-dievcatko-zmazali-ju-medzitym-slavne-11-rocne-deti-tancuju-v-gaybaroch/

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest